Vyhledat
  • bng-group

I přes značná omezení na ruský trh vstupují díky BNG další české značky

Praha / Moskva – V polovině února se v Moskvě konal již tradiční mezinárodní potravinářský veletrh PRODEXPO 2020. Navzdory tomu, že od roku 2014 platí v Rusku embargo na dovoz především mléčných a masných potravinářských výrobků z Evropské unie, je na tamějším trhu o tento typ produktů ze zemí EU stále silný zájem. Kontrakty na spolupráci na místě pro hned 3 české firmy domluvila zastupující společnost BNG Group.


Veletrh PRODEXPO je určen pro prezentaci široké palety potravinářských výrobků z celého světa. Představovány tu jsou produkty spadající do oblasti základních potravin a nápojů, ale i skutečné speciality jako sportovní či zdravé potraviny, košer a halal výrobky nebo také exotické produkty. Během tohoto veletrhu se v Moskvě představilo přes dva a půl tisíce vystavovatelů z více než 70 zemí světa.


Pomáháme našim klientům hledat nové příležitosti, jak na domácím, tak i na zahraničním trhu. Do Moskvy jsme odjeli prezentovat 15 českých společností. Češi mají na ruském trhu stále skvělé jméno. Ihned na místě jsme domluvili 3 kontrakty, které jsou nyní před podpisem, o dalších se jedná. Kvůli silnému zájmu jsme se rozhodli na konci května v Praze uspořádat rusko-české fórum, na nějž dorazí 10 až 15 nákupčích a zástupců ruských obchodních řetězců. Pro naše partnery to bude skvělá příležitost pro další rozvoj,“ říká Kateřina Býčková, obchodní a marketingová ředitelka BNG Group.



Jednou ze zmíněných společností je česká čokoládovna CARLA, jejíž ředitel Jakub Šrámek hodnotí vyjednaný kontrakt jako skvělý odrazový můstek: „Rusko je pro nás perspektivním exportním trhem. Tato příležitost je pro naši formu velice zásadní. To, co se BNG Group podařilo, je skvělá práce.“ Tím ale jejich poradenská práce nekončí, svým partnerům totiž pomáhají i s dalšími procesními či formálními problémy. „Dovoz do Ruska je dlouhodobě složitý, a to nejen z důvodu značného množství formalit, které výrobky z EU musí splňovat, ale také proto, že je třeba zboží nejen dovést z Česka až třeba na Sibiř, ale také řádně pojistit a splnit i řadu přísných legislativních regulí,“ vyjmenovává úskalí obchodní výměny s Ruskem Jaromír Koudelík, obchodní manažer pro zahraničí společnosti BNG Group.


Dále přiznává, že zajistit vstup českého produktu na zahraniční trh není pouze o prezentaci na mezinárodních veletrzích. Pro české firmy je důležité budovat dobré vztahy i se strategickými institucemi. „Během návštěvy v Moskvě jsme se nezastavili, využili jsme například záštitu Českého domu v Moskvě spadajícího pod české ministerstvo zahraničních věcí. Domluvili jsme si díky nim řadu jednání s ruskými partnery. Podařilo se nám například i setkání s prezidentkou svazu nezávislých sítí Ruské federace,“ upřesňuje Koudelík.



Veletrhu se zúčastnil i německý partner společnosti BNG Group, společnost RUF Lebensmittelwerk KG, vyrábějící a prodávající svoje výrobky ve více než 40 zemích celého světa. „Na veletrh jsme odjeli, abychom mohli zmapovat trh v Rusku a navázali případné obchodní kontakty. Rusko je pro nás – i přes všechny složitosti tohoto trhu – zajímavá obchodní příležitost,“ říká Radomír Motyčka, exportní manažer společnosti RUF pro střední a východní Evropu, pro kterého byla osobní účast na moskevském veletrhu ideální příležitostí zmapovat si strukturu, charakter a situaci na ruském potravinovém trhu.


V Praze dne 2. 3. 2020

76 zobrazení

© 2019 BNG Group

IČO: 24846643, DIČ: CZ24846643

Městský soud v Praze, spisová značka: C 179888

logo_BNG.png